Tuesday, July 17, 2012

Sct. Paulsgade i Århus - Min Barndoms Gade

Sct. Paulsgade 8c































Min barndoms gade er Sct. Paulsgade i Århus. Gaden er delt i to dele af Sct. Pauls kirkeplads, og vi boede på strækningen mod Marselisborg allé, den med forhaverne. Det var en dejlig gade også dengang. I dag blir den kaldt "konditorhusene" på grund af de hvide facadedekorationer. Også i min barndom havde gaden de kønne forhaver med støbejernsgitre. I dag er den bevaringsværdig. Forhaverne er de bedst bevarede i byen.








Sct. Paulsgade 8c


















 

Jeg var en tur omkring min barndomsgade forleden dag for at tage nogle fotos. Vi boede i nr. 8 c fra 1935 til 1950.  I dag er den en af de renoverede ejendomme, og forhaven er meget frodig. 


No comments:

Post a Comment